Aanmelden voor activiteiten
Op deze pagina staat uitgelegd op welke manier je je kunt aanmelden voor activiteiten. Om te beginnen is het goed om te weten dat er meerdere soorten activiteiten zijn met soms een eigen aanmeld procedure:
- Een gratis activiteit van Hoeksche Waard Actief
- Een betaalde activiteit van Hoeksche Waard Actief
- Een gratis activiteit van een partners (sportaanbieder, bibliotheek, etcetera)
- Een betaalde activiteit van een partner (sportaanbieder, bibliotheek, etcetera)
Een gratis activiteit van Hoeksche Waard Actief
Bij een gratis activiteit van Hoeksche Waard Actief kun je je aanmelden via de website en doorloop je de bestelprocedure tegen een prijs € 0,00. (Bestellen, (1e keer) Account aanmaken, Deelnemers koppelen)
Een betaalde activiteit van Hoeksche Waard Actief
Bij een betaalde activiteit van Hoeksche Waard Actief kun je je aanmelden via de website en doorloop je de bestelprocedure tegen een prijs € x,xx en kun je online afrekenen via de beveiligde betaalmodule IDEAL. (Bestellen, Betalen, (1e keer) Account aanmaken, Deelnemers koppelen)
Een gratis activiteit van een partner
Bij een gratis activiteit van een partner zijn er twee mogelijkheden:
- Aanmelden via de website van Hoeksche Waard Actief (Bestellen, (1e keer) Account aanmaken, Deelnemers koppelen);
- Aanmelden via een aanmeldformulier direct op de website van de partner.
Een betaalde activiteit van een partner
Bij een betaalde activiteit van een partner zijn er ook twee mogelijkheden:
- Aanmelden en afrekenen via de website van Hoeksche Waard Actief (Bestellen, Betalen, (1e keer) Account aanmaken, Deelnemers koppelen)
- Aanmelden en betalen via een bestelprocedure op de website van de partner.
Bestelprocedure via website Hoeksche Waard Actief
Er is onderscheid tussen het bestellen van een gratis activiteit en een betaalde activiteit, maar in hoofdlijnen is de procedure vergelijkbaar:
- Aanmelden (Doe mee aan deze activiteit)
- Afrekenen (gratis / betaald via IDEAL)
- Registreren (de 1e keer via Factuurgegevens / inloggen als je al een account hebt –Terugkerende klant-)
- Bevestigen
- Deelnemers koppelen (wie gaan er daadwerkelijk naar de activiteit)
Deelnemers koppelen
Een belangrijk onderdeel van het bestelproces is het koppelen van de daadwerkelijke deelnemer(s) aan de activiteit. Er is namelijk een verschil tussen de ‘besteller’ -dit kan bijvoorbeeld een ouder of verzorger zijn- én de deelnemer(s) aan een activiteit -bijvoorbeeld kinderen-. Van de deelnemers aan de activiteit vragen wij de naam, de geboortedatum én – dit is niet bij alle activiteiten relevant- of de deelnemer in het bezit is van een zwemdiploma. Deze informatie is nodig zodat wij -of onze partners- weten wie er komen en wat de leeftijd is, zodat hier rekening mee kan worden gehouden bij het indelen van groepen.
Het koppelen van de daadwerkelijke deelnemers kun je achteraf doen nadat je de inschrijving hebt bevestigt. Hierna de stappen die je daar voor neemt:
- Ga naar je persoonlijke pagina door in te loggen;
- Klik in het blok aan de rechterkant op Deelnemers;
- Klik op de knop ‘Toevoegen‘ om deelnemers aan te maken;
- Vul de gegevens in en klik op de knop ‘Opslaan‘. Herhaal dit wanneer je meerdere deelnemers wilt opgeven. Vergeet ook niet je eigen naam aan te geven als jezelf als ‘Besteller’ aan een activiteit meedoet.
- Ga in het blok aan de linkerkant van je scherm naar ‘Bestellingen‘;
- Klik bij de de bestelling waarvoor je de deelnemer(s) wilt aangeven op ‘Bekijken‘
- Vink vervolgens bij Deelnemers die personen aan de aan de activiteit meedoen. Let op: Staat er in het lijstje je gebruikersnaam en tussen haakjes Klant, vink deze dan niet aan, maar maak ook daar een deelnemer voor aan.
- Klik als laatste op ‘Wijzigingen opslaan’.
- De deelnemers zijn gekoppeld aan de activiteit.
Schermafdrukken van het proces



